پانزدهمین جلسۀ گروه تخصصی متن برگزار شد

پانزدهمین جلسۀ گروه تخصصی متن در روز چهارشنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۰۰ با شرکت ۲۲ نفر از اعضا به‌صورت حضوری و برخط برگزار شد. ابتدا خانم دکتر شکری، رئیس گروه تخصصی، به اعضا خیر مقدم گفتند و سپس خانم مهندس حاجی‌زاده، دبیر گروه تخصصی، دستور جلسه را اعلام فرمودند. طبق دستور جلسه برنامه اول اختصاص به ارائۀ سرکار خانم دلیلی در ارتباط با موضوع های قابل پژوهش توسط اعضای گروه بود. ایشان مروری بر روند پیشرفت ارتقای ویژگی‌‌های وبگاه ایکوموس ایران و اضافه‌شدن برخی از افزونه‌ها در جهت بهبود عملکرد و کارایی و ارتباط موثر اعضا با وبگاه کردند و از نسخۀ آزمایشی اولیه رونمایی و گام‌به‌گام مراحل پیشرفت کار و قسمت‌های مختلف آن را توضیح دادند که مورد تشویق و تقدیر اعضا قرار گرفت. سپس آقای دکتر مهدی حجت، رئیس ایکوموس ایران، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ایشان توضیحاتی بیان و این کار را زمان‌بر و نیازمند دقت و تحقیق برشمردند و پیشنهاد دادند که برای دقت بخشیدن به مقولات، اعضا به‌صورت گروهی فردی هر یک یکی از مقولات را انتخاب کند و در مورد آن به تحقیق بپردازند و برای طبقه‌بندی پیشنهاد ارائه دهند. سپس اعضا در این باره به بحث و گفت و گو پرداختند.
بخش دوم تبادل نظر و تصمیم نهایی برای نام گروه تخصصی بود. با اتفاق نظر جمع نام «متن» که هم بیانگر محتوای کار گروه است و هم مخفف «مطالعه»، «ترجمه»، و «نگارش» تأیید و تصویب شد. بخش سوم تبادل نظر دربارۀ اولویت‌بندی متن سخنرانی‌های پیاده شده برای ویرایش بود. خانم رسته مقدم، که مسئولیت ویرایش را بر عهده دارند، توضیحاتی پیرامون ویراستاری سخنرانی‌های پیاده شده توسط اعضای گروه دادند. سپس آقای دکتر حجت پیشنهاد دادند که دستورالعملی حتی‌المقدور مختصر و مفید برای این کار تهیه شود. مسئولیت این کار را آقای دکتر رحیم‌زاده و خانم رسته‌مقدم برعهده گرفتند.
در بخش آخر اعضا دربارۀ روند پیشرفت کار پیاده کردن سخنرانی‌ها توضیحاتی ارائه دادند. در پایان مهمان مدعو این جلسه جناب آقای دکتر علیرضا زمانی؛ دندانپزشک، مدرس‌دوره‌های خلاقیت و نویسندگی خلاق پیشنهادهایی را دربارۀ روش‌های بهتر برای ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطبان با سخنرانی‌ها ارائه نمودند و سایر اعضا نیز نظرات خودشان را اعلام کردند و در پایان نیز ایشان به اعضای حاضر در جمع به یادگار دفتری برای تمرین نوشتن هدیه دادند. جلسۀ بعدی این گروه تخصصی در تاریخ چهارشنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ ـ ۱۷ برگزار می‌شود.

پیمایش به بالا