یازدهمین جلسۀ گروه تخصصی کار با کودک برگزار شد

یازدهمین جلسۀ گروه تخصصی کار با کودک طبق برنامۀ اعلام شده در روز ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ ـ ۱۷ در دفتر مؤسسۀ فرهنگی ایکوموس ایران با شرکت حضوری و برخط هفت عضو برگزار شد.
ابتدا آقای دکتر مهدی حجت، رئیس ایکوموس ایران، به اعضا خوشامد گفتند و در ادامه ایشان چند عضو را به صورت موقت برای مسئولیت گروه تخصصی کودک انتخاب و شرحی از وظایف آنان را بیان فرمودند. در ادامۀ بحث، ایشان به اهمیت راه‌های برافروختن آتش عشق به میراث فرهنگی در دل هر ایرانی اشاره و به راهکارهای مختص کودکان در این زمینه اشاره فرمودند.
خانم معصومه طحان دربارۀ برنامۀ ویژۀ خود برای کودکان کار محلۀ عودلاجان به‌مناسبت روز جهانی بادبادک‌ها که در تاریخ ۱۶ دی برگزار می‌شود، توضیحاتی فرمودند. آقای دکتر حجت راهکارهایی عملی و فنی برای اجرای هرچه بهتر این برنامه پیشنهاد دادند و اعضا داوطلبانه برای همکاری در اجرای این برنامه اعلام آمادگی کردند. برنامۀ دوم به شرح گزارش گرایش ایرانی‌کردن جورچین‌ها برای کودکان اختصاص داشت. در روند گزارش آقای دکتر حجت به اهمیت علاقه‌مند شدن کودکان به جورچین‌های ایرانی از طریق مأنوس شدن آنان با جورچین‌ها و دقت در چگونگی طراحی آنان نکاتی را بیان کردند و اعضا در این باره به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
جلسۀ بعدی این گروه تخصصی در روز دوشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

پیمایش به بالا