Documenting, Understanding, Preserving Cultural Heritage

برگزاری سمپوزیوم مستندسازی، فهم، حفظ میراث‌فرهنگی

برگزاری سمپوزیوم مستندسازی، فهم، حفظ میراث‌فرهنگی CIPA2023
علوم‌انسانی و فناوری‌های دیجیتال برای شکل‌دادن به آینده

فلورانس، ایتالیا
۲۵ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۴ تا ۹ تیر ۱۴۰۲)

بسیار خرسندیم تا از شما دعوت کنیم که در CIPA2023، بیست و نهمین سمپوزیوم دوسالانه CIPA-HD که از ۲۶ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ در فلورانس ایتالیا برگزار می‌شود شرکت کنید.
CIPA2023 بر «مستندسازی، فهم و حفظ میراث‌فرهنگی، علوم‌انسانی و فناوری‌های دیجیتال برای شکل‌دادن به آینده» تمرکز خواهد کرد.
این کنفرانس ابعاد دیجیتال و سبز موردنیاز برای رسیدگی به پیچیدگی مدیریت میراث‌فرهنگی و ارائه راه‌حل‌های جدید برای چالش‌های کاهش خطرات انسانی و طبیعی را بررسی خواهد کرد.
اثرات تغییرات اقلیمی و آلودگی بر افزایش آسیب‌پذیری میراث تأثیر می‌گذارد. متأسفانه، نیاز دائمی به مداخلۀ به‌موقع و مؤثر در مناطق بحرانی برای تجزیه‌وتحلیل آسیب، مداخلۀ اولیه و برنامه‌ریزی بعدی وجود دارد. تحولات سیاسی ـ اجتماعی فوق‌العاده، نیازمند آگاهی بیشتر از اهمیت مدنی این تعهد حفاظتی است.
CIPA2023 در نظر دارد با ترکیب تخصص‌های علمی، فنی و انسانی، به ارتقای تعاملات با نهادهای مسئول حفاظت و مرمت اقدام کند. ازاین‌رو، هدف ایجاد سامانه‌های مستندسازی است که به کل چرخۀ حیات مصنوعات، مکان‌های باستان‌شناختی، ساختمان‌های تاریخی و مناظر دست‌ساز با استفاده از فناوری‌های دیجیتال جدید ‌بپردازد. کاهش خطر و الگوهای حفاظت پیشگیرانه و پایدار باید با حمایت از مشارکت فرهنگی، دسترسی، و افزایش تنوع و بیان فرهنگی تقویت شود.
فیلم ارائۀ کنفرانس را مشاهده کنید: https://youtu.be/2FjLjRXmobs
اطلاعات بیشتر و به روزرسانی در وبگاه کنفرانس و رسانه‌های اجتماعی.
وبگاه: https://www.cipa2023florence.org/home
فیس‌بوک: https://www.facebook.com/CIPA2023
اینستاگرام: https://www.instagram.com/cipa2023_florence/
توئیتر: https://twitter.com/cipa2023

پیمایش به بالا